Standardni točkovi, imaju veliku manu jer baš nisu namenjeni za vožnju po svako terenu.
Bolje rešenje bi bilo da umesto vazduha u gumama bude primenjeno magnetno polje koje omogućuje vožnju po neravnom terenu sa mnogo manje truckanja a i oštećenje gume tj. točka ekserima ili oštrim kamenjem bi bilo skoro nemoguće.
– Točak je zamišljen tako da se rotorski deo(2) okreće oko osovinskog dela(1). S tim nema nikakvog kontakta ozmeđu dva dela niti ima trenja. Na površini rotorskog dela(2) je guma radi boljeg prijanjanja sa tlom kao kod klasičnih točkova. Zbog čvrstine rotorskog dela a to je tvrda guma sa magnetnim slojem i nijedan oštar predmet ne bi mogao da prođe niti niti da poremeti rad točka.
slika 1 b) pokazuje točak sa bočne strane. 3 je krug koji je dvostruko izšrafiran pa do preve isprekidane linije predstavlja osovinski deo, a od druge isprekidane pa do krajnje linije 5 prestavlja rotorski deo. Prazan prostor između dve isprekidane linije 4 je vazdušni procep gde deluju sile osovinskog i rotorskog dela.
Ovde se javlja problem jer rotorski deo nikada ne bi mogao da stane i stalno bi ,,klizao“ oko osovinskog dela, tj. automobil ne bi mogao da krene niti da ukoči.
Zbog toga je modifikovam oblik rotorskog i statorskog dela i umesto kružnog oblika je predviđen četvrtast oblik koji bi omogućio zaustavljanje i pokretanje rotorskog dela.
Isti je princip kao i kod prvog primera samo što sada osovinski deo nije kružni nego četvrtast i to omogućuje da rotorski deo ,,prati“ kretanje osovinskog dela tj. da ne proklizava.
Problem koji se javlja kod ovih točkova je što u vazdušnom može upasti nekakvo trunje i donekle onesposobiti rad točka, ali to se jednostavno rešava postavljanjem poklopca na -1- na otvor točka.
Milan Ivković, učenik Mašinsko-elektrotehničke škole ,,Goša“, 18. godina
Mnogo sam pro
91.150.72.229:27022 CuDnA SuMa ♥
That inhsgit solves the problem. Thanks!
Problem koji vidim:
– potrebno vece rastojanje unutar odbojnog magnetnog polja koje limitira minimum i maksimum hoda „vesanja“, zahteva jace magnete, a jaci magneti znace teze magnete, makar oni bili ovi novi neodijumski (ili neodimijumski) … a poenta svakog bicikla je da bude sto laksi zbog uzbrdica
Zapravo, ideja je bila da se tocak koristi kod obicnih vozila bas zbog gabarita samoga tocka, ali kada bi hteli nasli bi nacin i za ovaj izazov 🙂